Keresés ebben a blogban

2012. november 22., csütörtök

TVT azaz Tankot Vezettünk Tapolcán :)

Egy nem hétköznapi próbakör élményei !
zajos
büdös
félelmetes és kényelmetlen...
....a végén mégis fülig érő vigyorral másztunk ki :-)




Közel 50 ropi, nem kevés pénz a mai világban egy átlag(férfi)embernek arra hogy eltapsolja röpke egy óra alatt.
Van férfinép akinek játékgép nyeli el ezt az összeget gyorsabban mint ahogy leírom ezt a mondatot, van aki fizetős "masszírozós" lányoknál hagyja ezt a pénzt egy titkos órácskáért cserébe, és vannak azok az elvetemültek akik eltankozzák az említett összeget. Ennek ez az ára, mert bizony az élményt a szolgáltatást és nem utolsó sorban a 600 liter / 100 km -es fogyasztás  ráeső részét meg kell fizetni.

Rá ne lépjen a lábamra ;-)

Belépünk a hangárba és ez a látvány fogad minket (...)

Az ügyesek addig rágják a munkahelyükön a főnök fülét amíg az a saját ötletként adja elő a remek lehetőséget az új céges csapatépítő tréninghez, az elvakultak egymaguk köhögik ki és nem osztoznak mással az élményben, a haverok meg összedobják, lemennek a helyszínre és teli pofával röhögcsélve tankoznak közösen egy jót, pont úgy mint ötévesen a homokozóban a kis műanyag játékkal....csak ez kicsit nagyobb


.
Részletfotók a hangárban


.

A házigazdák barátságosan fogadnak, kedvesen elbeszélgetnek velünk (finoman kipuhatolózva kőkemény military-buzik vagy kíváncsi laikusok vagyunk-e) majd épphogy csak belemelegedünk a dumálásba, már ültetnek is minket be egy kis vicces kalitkába.
A kalitkának fontos küldetése van, ez egy szemléltető eszköz a tank vezetéséhez, benne mindazokkal a karokkal és kezelőszervekkel amik majd odabent várják a bátor sofőrt, csak ugye itt kint a hangár betonján mégis csak kevésbé macerás a megszeppent sofőrjelöltnek mindent megmutogatni úgy hogy fel is fogja, mint behajolva vagy kuporogva odabent, innen is üzenjük teljesen jó az ötlet !


Aztán fölocsúdni sincs idő, az öreg szaki kiáll a hangárból, jól begyakorolt mozdulattal kimászik és így szól : mehettek srácok !
Kicsit megremeg az ember lába, van az egésznek egy olyan hangulata mint amikor friss jogsival a zsebünkben,sráckorunkban a faterunk kiállt nekünk a Trabival az udvarból, -mert az még neked fiam nem megy annyira, de segítek - majd mikor a Trabant már kint áll a biztonságot nyújtó széles utcán így szól, -nesze viheted, menj amerre látsz !
Csakhogy ez nem egy Trabi hanem egy közel 30 tonnás monstrum !!!

                     **********************************************

Nincs más hátra mint előre, elindulunk.
Azt azért tegyük hozzá, az öreg szaki felkapaszkodik a bal1 -es lyukban ülő (???) vezető fejéhez, kívülről.
Ez mondjuk ad némi megnyugvást  a másik 3 önként jelentkezőnek akik a jobb egyben és a lövegtorony két nyílásából élvezik a műsort.

irány az egyenes ....

...most balra
a lövegtorony belülről

egy szép ívesre sikerült fordulás

Egyszer csak azon kapjuk magunkat hogy ülünk egy tankban ami iszonyat erővel dübörög alattunk.
A zajra jellemző hogy a fél méterre lévő "bajtárs" ordítva próbálja elmondani  : VIGYÁZZ, FA !
....mármint  faágak, ami elől ajánlatos a fejet behúzni és biztonságba helyezni az öklömnyi falvastagságú vas mögött, de rá kell jönnünk fölösleges a hangszálakat erőltetni. Semmi értelme mert hiába állunk egymástól kevesebb mint 50 cm-re, nem értjük egymás szavát. Ezt jóízű teli pofából röhögéssel nyugtázzuk és innentől kezdve mutogatással tájékoztatjuk egymást. Kapaszkodunk ezerrel, bár az igazat megmondva kezdeti félelmeim amik a  hatalmas gödrökkel és dombokkal voltak kapcsolatosak no meg a rázkódással és zötykölődéssel, nos teljesen alaptalanok. Ennek a szerkezetnek ugyanis nincs akadály !
Jó, persze, én sem most jöttem a hathuszasal volt azért némi fogalmam mivel is fogok tapasztalatot szerezni, de ennek a monstrumnak tényleg nincs akadály terepviszony kérdésben.
Nincs, mert kivasalja, kilapítja, eltapossa azt...azok a gödrök és kátyúk amik még teherautóval is nehézséget okozna és lassításra vagy lépésben haladó tempóra kényszerítené a vezetőjét, itt a már felvett stabil 30 km/h körüli tempónkban szinte észrevehetetlenül simulnak ki a 30 tonnánknak köszönhetően. Van annak az érzésnek csábító ereje hogy egyszerűen megállíthatatlan és elpusztíthatatlan  vagy, nincs senki és semmi ami megállíthatna. Ami persze nincs így még egy tank esetében sem (megtudtuk, harci körülmények közt 8 percre van hitelesítve a cucc, annyit bír ki a lövöldözés közepette...aztán kampec) de perverz kéj tölti el az embert amikor belegondol, milyen hatásosan lehetne vele megoldani egy belvárosi csúcsforgalom kérdését a gyorsan és hatásosan eljutni A-ból B-be témakörben (...)

kipufogónyílás hidegen...

...és üzem közben :-)
Jó környezetben és jó barátok közt mint tudjuk az idő rohan, irány vissza a hangár. Olyan természetességgel parkoljuk le a nagy vasat a bejáratnál mintha csak a százhuszadik alkalommal tennénk az a már említett Trabival a kocsibejárón. Kiugrálunk, a szaki beáll a monstrumunkkal a hangárba.

.

Jön még egy kis extra bónusz mulatság, fényképezős pózolás és (vaktöltényes) pufogtatás géppityuval egy csarnok mögötti terepen. Aki még volt olyan szerencsés, és ezt tök komolyan mondom, - de lehet hogy csak simán öregszem - szóval, a mai srácokat elnézve szerencsésnek tartom magam hogy a mi korosztályunk még megkapta a neki kijáró egy-másfél éves szívatást és fegyelmezést a sorkatonai szolgálat alatt
.....szóval azoknak akik még ebbe a generációba tartoznak, nem feltétlen jelent újdonságot és frenetikus élményt ez a pufogtatós móka, de mókának feltétlen jó ez is.
És ha már összegzésnél tartunk, ez a kis órácska remek alkalom arra hogy kicsit kiszakadj a hétköznapokból, kicsit "keménycsávó-Rambónak" érezd magad és végül de nem utolsó sorban, jókat bandázz a haverokkal !

Balkáni hangulatú képek :  kapucnis, melegítős alakok harckocsival és fegyverekkel



A főszereplőről is szóljon néhány sor  
CHN-T 59 -es harckocsi
A harckocsi a II. Világháborúban legendássá vált és az orosz hadseregben rendszeresített  T-34-es tank Kínában továbbfejlesztett változata. 
Páncélvastagsága 15-50 mm, motor 580 LE-t ad le  40.000 köbcentiből, súlya 27 tonna, terepen akár 60 km/h sebesség elérésére is képes.
Ez a harckocsi jelenleg is számos fejlődő ország hadseregében van rendszeresítve, Európában csak Albánia rendszeresítette hadseregében.
Van egy világhírű kép ami már a mai negyvenes korosztály agyába is beleégetett a történelem és aki nem is ismeri a harckocsik világát az is tökéletesen előtudja venni ezt az emlékei legmélyéről. És hogy mi ez a kép és hogy kapcsolódik ide ????
Nos ez a kép az a bizonyos ami 1989-ben a Tienanmen téren készült......ugye emlékszel ?
(aki esetleg nem vagy csak fiatalka még ehhez, az üsse be a goole -ba az évszámot és a tér nevét)
... igen, innen lehet ismerős ez a harci jármű, úgy hogy még életedben nem is hallottad a nevét sem

hálótársak, Kraz és T59


---------------------------------------------------------------------------------------------------

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése