Keresés ebben a blogban

2011. szeptember 19., hétfő

egy Yamaha Town Mate és az emlékek


Ázsia számos pontján, de hozzánk kicsit közelebb, itt dél-Európában is sokan használják (használták) és szeretik ezeket a gépeket, nálunk mégis szinte ismeretlen ez a típus

 

Valamikor a kilencvenes évek közepén jártam elsőnek a görög tengerparton, már barátnővel  a szülőktől jó messze (ebben persze az volt a pláne, hogy a lány szülei legyenek jó távol) minden korlát és kötelezettség mentesen. Mienk volt a világ !
Tenger, szaftos romantika, jó kaják, igazi "dolce vita" ha élhetek ezzel az olaszból átemelt fogalommal hogy teljes legyen a képzavar. A szaftos romantikát persze nem, de az egész napos parton henyélést a tikkasztó napsütésben hamar meglehet unni, fel kellet dobni valamivel a dolgot...béreljünk robogót, menjünk felfedezni a csodás görög tájat !
Ekkor találkoztam vele először, mármint a motorral a csajt ekkora már elég jól és alaposan megismertem :-)


megbízható technika, az örökkévalóságnak készült
végtelen egyszerű formák és robusztusság

Álltunk ott a kölcsönzőben, aztán jött  Jorgosz és kitolta elénk a motort. Pont ilyet mint a képeken még a színe is stimmel.
Mit mondjak, nem voltam elájulva a gép formájától, bár az állapota mint műszakilag, mint esztétikailag egy cseppet sem volt kifogásolható -valljuk be, egy mediterrán Isten háta mögötti kis faluban kölcsönzős robogók esetén ez igen nagy szó- de hát ez olyan kis csúnya motor, állapítottam meg .
Én meg itt állok a tuti-frankó csajommal, napfény-tengerpart-napszemcsi, féktelen szabadság és part menti szerpentinek meg miegymás én meg ezzel a kis csúfsággal mutassam meg a lánynak milyen is egy igazi görög dolce vita egy magyar macsólegény előadásában ??? Na jó, egye fene ha duzzogva is, de kibéreltem a motort.

az emlékeket felidéző motoron, a csajom helyén egy csomagtartó kosár ült


Nem is volt semmi gond, én döntögettem a kanyarokban becsülettel a lány (aki mint később bevallotta,  akkor ült életében először robogón) simult mint egy kiscica és szorított magához (gondolom veszettül félt szegény) a hajunkat borzolta a szél és csak faltuk, faltuk a kilométereket a motor meg csak ment és ment, szépen dübörgött alattunk tette a dolgát ahogy azt kell.
Olyan dolgokon meg sem akadt akkor a szemem és föl sem fogtam  hogy körváltó, gardán tengely, stb. Akkor ott, nem ez volt a fontos.
Valahol még meg is van a régi papírkép, egy poros út menti pihenőhely apró beállóval amin pálmalevél tető van, a háttérben fakorlát, tenger és a vakító kék ég, az előtérben a csajom és a zöld Town Mate...


Közben szépen csendben eltelt közel húsz év,az akkori csajom is már rég nem az én csajom és valószínűleg annak a  kölcsönzős  robogónak is kitiporták már a lelkét. És most belebotlottam (kis hazánkban !!!) ebbe a makulátlan darabba amit nagy sóhajtozások közepette nézegetek azóta is. Tényleg, nem tud valaki egy eladó jó állapotú lehetőleg zöld Town Mate-t ?

15 megjegyzés:

  1. Nekem van egy! És Zöld is. Alkatrészt keresek hozzá mert felújításra érett a váltó-kuplung.
    Zsóti

    VálaszTörlés
  2. Most vettem egy ugyanilyet,gyönyörű állapotban...Én is görögországban zuhantam szét tőle bár 6 éve már nem lehetett kölcsönözni csak a vacak kínai kiskerekűeket.Minden évben azon agyaltam hogy kellene hazahozni egyet de aztán álom maradt mindig.Most nem szaroztam megláttam megvettem és soha el nem adom!Szivesen felvenném a kapcsolatot olyanokkal akiknek ilyen moci van... hutogepszerviz@freemail.hu

    VálaszTörlés
  3. Nekem is van :) ! Ha aktuális az még a keresése akkor kérem keressen meg az alábbi telefonon: 0620/9416790 :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, és te megválnál tőle?
      Ha igen, akkor mennyiért adnád el?
      Üdv. Kriszti

      Törlés
    2. Szia Krisztina nekem van eladó fehér kék színben ha érdekel!rabaimarann@gmail.com

      Törlés
  4. Érdeklődőknek: a fenti képeken látható állapotú, színű eladó! adam@reinhardt.hu

    VálaszTörlés
  5. A +36 20 913 42 33 telefonszámon elérhető vagyok.

    VálaszTörlés
  6. Üdv mindenkinek van egy eladó twon matem ha valakit érdekel Sebők István 0630 5154565 lehet elérni

    VálaszTörlés
  7. Üdv Mindenkinek a blogon!
    Yamah Town Mate T50-et keresek, ha tud eladót vki, kérem segítsen: poemil123@gmail.com
    Köszönöm

    VálaszTörlés
  8. Tiszteletem! szintén keresek TownMate-et, ha esetleg akad valakinek eladó kérem jelezze. Minden állapot/évjárat érdekel.
    Köszönöm!!!
    janos.szederkenyi@gmail.com

    VálaszTörlés
  9. Üdvözlet!
    Szívesen vennék egy ilyen lehetőleg makulátlan példányt én is a nagyobbacska mellé
    Köszönöm!
    gsxfx1@gmail.com

    VálaszTörlés
  10. Sziasztok,szuper történet. Mi kis szerény családunkban több mint 15 éve megvan :D alkatrészeket keresnék hozzá ha esetleg van. Írjatok! laszlo.pls51@gmail.com

    VálaszTörlés
  11. Sziasztok, ha van valakinek eledó mate-je engem érdekelne. köszi

    VálaszTörlés