Keresés ebben a blogban

2010. november 3., szerda

Díszkíséret

Zündapp KS750 (1941) : egy behemót testközelből
A KS 750 -es egy ikonikus járműve a második világháborúnak. Jellemzően oldalkocsi kombinációként használták, amit a német Wehrmacht számára fejlesztettek ki és az összes jelentősebb német harci fronton bevetésre került. A KS 750 integrált kialakítású volt, nem egy, hanem két hajtott kerékkel rendelkezett – a hátsó kerék és az oldalkocsi kereke is - mellyel átlag feletti terepjáró képességgel és terhelhetőséggel emelkedett ki kortársai közül. Motorja 751 köbcentiméteres (45,8 cu in) (75 mm-es furat, lökethossz 85 mm), felül szelepelt, boxermotor.

.

Megérkezés, nézelődők gyűrűjében :


  

Szeretnél többet is megtudni a motorról : 
Ocskay Zoltán cikkében ITT mindent elolvashatsz ! (origo.hu/motor/veteran/)

Technikai adatok : 
Motor. Kéthengeres, léghűtéses, négyütemű, felülszeletelt, 170 fokos V-motor. Furat 75 mm, löket 85 mm. Összlökettérfogat 751 cm3. Legnagyobb teljesítmény 26 LE (4000/min). Sűrítés 6,2. Solex Typ 30 BFR karburátor. Mágnesgyújtás (Noris Typ ZG2, egyes gépeken Bosch FJ2R 134), Noris 6 V 50 W dinamó.
Erőátvitel. Négy előremeneti és egy hátrameneti fokozatú, lábkapcsolású váltómű, folyamatos hátsókerék- és oldalkocsikerék-hajtás, kapcsolható differenciálzár, kapcsolható terepfokozat. Egyenes fogazású fogaskerekek.
Menetteljesítmények. Legnagyobb sebesség 95 km/óra. Legkisebb sebesség 3 km/óra. Tüzelőanyag-fogyasztás 6,5 liter/100 km.
Méretek, tömegek. Tengelytáv 1415 mm. Szabad magasság 160 mm. Saját tömeg 420 kg, megengedett össztömeg 840 kg. A benzintartály befogadóképessége 23 liter.
Felépítés. Ovális keresztmetszetű acélcsövekből hegesztett dupla bölcsőváz. Merev hátsókerék-beépítés. Elöl hidraulikus csillapítású rugózás. Lengőnyereg, külön a vezetőnek és az utasnak. Elöl mechanikus, hátul és az oldalkocsin hidraulikus dobfékek. Gumiméret 4,50-16 (4,75-16).
Szín. Afrika Korps homokszín (RAL 8000)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése